Program 2018

Var med på våra aktiviteter! Du är varmt välkommen!

15 mars torsdag kl 18.00 Årsmöte

Kyrkans Hus i Fjugesta. Sedvanliga årsmötesförhandlingar.

Kom till årsmötet. Det är viktigt!

Alla deltagande medlemmar bjuds på Pizza och dryck efter mötet!

2 april måndag (annandag påsk) 06.00 Orrspelsmorgon

Samling Q-star Macken i Lekhyttan.

Att uppleva orrarnas spel en tidig vårmorgon är en upplevelse man sent glömmer. Stövlar, varma kläder, kikare och matsäck medtages.

Ledare: Jonas Forsberg 070-298 47 82

5 maj lördag kl 20.00 Gök- och Morkullekväll

Samling vid vår andra klubbstuga Olstorp. Vägbeskrivning: På väg 204 mellan Fjugesta och Mullhyttan, tag av söderut mot Bålby. Kör nästan ända fram till Bålby, men strax innan tag av mot vänster vid skylt Fågeltorn. Kör den till vändplats och du är framme.

Denna sjudande vårkväll brukar alltid vara fin. Korvgrillning. Medtag kaffe, korv och tillbehör.

Ansvarig: Jonas Forsberg 070-298 47 82

3 juni söndag Sixtorpsdagen kl 11.00 – 16.00 med natursnoksaktiviteter

Familjeaktiviteter i anslutning till vår klubbstuga (Sixtorps gamla skola) Även andra föreningar medverkar. Grillbrasan brinner och kaffe med dopp finns. Café Ugglan har öppet. Detaljerat program kommer i början av juni på vår hemsida: www.vasternarke.naturskyddsforeningen.se

5 juni måndag kl 19.00 (samling18.00) Naturnatten

i samarbete med naturskyddsföreningarna i Kumla och Hallsberg.

Samling Sannabadets parkering kl 18.00 för vidare färd till Ögonkullen i Hallsbergs kommun.

1 juli söndag kl 10.00 Vandring över Skagerhultsmossen

Vandring över Skagerhultsmossen. Samling 10.00 med gudstjänst vid Skagershults gamla kyrka. Sedan vandrar vi Likvägen över mossen. Medtag fika som intas halvvägs. Buss hämtar för återfärd till kyrkan.

Ansvarig: Lars Göran Edberger 0585-44449

8 augusti onsdag kl 13-19 Lie- och ängsdag

Familjevänlig dag med möjlighet att se lieslåtter och fråga om ängsskötsel i naturreservatet samt studera biodling och våra bikupor där du också kan ställa frågor kring biodling. Dessutom finns en fin badplats, och allmän grillplats med vindskydd som hör till en etapp av Bergslagsleden som löper genom området (http://www.bergslagsleden.se/etapper/ leden/etapp-13/). Kulturskolan kommer med spelemän, Glanshammar Dansgille kommer + ev fler aktiviteter. Café Ugglan med bl a soppa på menyn.

9 september söndag kl 10.00 Skogsvandring

Samling vid Grytatorpet. (kör Tryggeboda-vägen från Mullhyttan förbi Sixtorp, förbi Tryggeboda och fortsätt rakt fram till vägs ände. Där är det!) förhoppningsvis kommer en svampkännare med så ta med svampkorg. Medtag också matsäck. Ledare:Ulla Lööw 0585-45025

13 oktober lördag kl 17.00 Ugglekväll och mys med grillfest vid Olstorp

Vi samlas vid Olstorp för lite trevlig samvaro. Medtag gärna gitarr eller annat intrument. Varma kläder rekommenderas liksom kikare och ficklampa.

Vägbeskrivning: Från väg 204 mellan Fjugesta och Mullhyttan, tag av vid avfarten mot Bålby. Nästan framme vid Bålby tar du av till vänster vid skylt Skagerhultsmossen och åk till vägen tar slut.

Vi bjuder på förtäring så anmäl gärna om du kommer till Ann-Sofie: 072-393 41 63 el. sixtorpfriluftsgard@gmail.com

11 november söndag 17.00 Bildafton

Bildafton i Lindens Samlingssal i Fjugesta Jonas Forsberg/N och andra visar sina bilder.

Entré 50 kr inkl fika. Ansvarig: Roger Björkeroth 070-3263754

18 november söndag 17.00 Bildafton

Bildafton Viagården (Folkets Hus) Vintrosa Jonas Forsberg/N och andra naturfotografer visar sina bilder.

Entré 50 kr inkl fika. Ansvarig: Ingvar Blomberg 019-296574